استراتژی های موفق طراحی نماد یا آرم
موفقیت یک شناساگر گرافیکی شناخت استراتژی های موفق طراحی نماد یا آرم در گرو موارد زیر است:
از مفاهیم تلویحی منفی اجتناب کند.
واکنش مثبت بیننده را برانگیزد.
در جهت پاسخگویی به نیاز های برنامه ریزی استراتژیک باشد.
هماهنگ با نیازهای فرمی و فنی سرکت باشد.
در درون خود واجد انسجام باشد.
ماندگار باشد(حداقل به مدت ده تا بیست سال اعتبار داشته باشد.)
از نظر کاربردقابل انعطاف باشد.( به آسانی در همه جا و با همه نوع شیوه های تبلیغاتی سازگار باشد.)
استفاده از آن آسان و کم هزینه باشد.)
البته بدیهی است که چنین کاری راحت نخواهد بود. و استراتژی های موفق طراحی نماد یا آرم بنا به فرهنگ هم ممکن است کمی فرق کند.
نظام هویت سازمانی
گذشته از نحوه خلق شناساگر گرافیکی یا نشانه٬ نحوه ارائه این علامت هم حائز اهمیت است:
یعنی نوع کاربرد علامت برروی مواردی که شرکت همه روژه با آن ارتباط دارد.
اگرچه شاید اجرای یک هویت نظام مند کم جذبه ترین جنبه یک کار هویت سازمانی باشد٬اما یکی از مهترین جوانب آن است.
اگر هویت سازمانی چسبی باشد که استراتژی سازمان را به هم وصل می کند٬اجرای منسجم هویت ٬نحوه و مکان کاربرد این چسب است.
نکته حائز اهمیت این است که در همه حال یکپارچگی و پیوستگی هویت بصری شرکت حفظ شود.
کاربرد پیوسته و مداوم یک هویت بصری موجب شهرت فراگیر شرکت تحت این هویت می شود.
به علاوه وجو انسجام و وحدت در تمامی آثار ارتباطی و بصری شرکت موجب تقویت هرچه بیشتر هویت سازمانی می شود.
شرکتی که واجد یک هویت سازمانی کاملا منسجم باشد کمترین آسیب را در صورت تقلید رقبا خواهد دید.
انواع نشانه ها
۱- ممکن است نوشتار باشند که اصطلاحا به آن ها لوگوتایپ می گویند .
۲- نوع دیگر تصویری هستند.(پیکتوگرام)
۳- نوع سوم نوشتاری و تصویری هستند.
در مورد نشانه ها و چیستی اینجا کلیک کنید.
نموته هایی از نشانه تصویری
یک دیدگاه