با رشد و توسعهیابی شبکه های اجتماعی و رسانه ها، محتوا نویسی و کسب درآمد از آن اهمیت بسیاری پیدا کرده است. به طور کلی، محتوا نویسی عبارت است از استفاده ی صحیح از همه ی ابزار، علوم، عبارات و جملاتی است که بتواند ساز و کاری ویژه، برای آشنایی مخاطب با موضوع مورد نظر فراهم کند.
هدف از نگارش تولید محتوا چیست؟
ممکن است هدف شما از تولید محتوا، یک کار تبلیغاتی یا آشنایی مخاطب با علوم مختلف و یا مسائلی از این قبیل باشد. پُر واضح است عباراتی که برای اهداف مختلف در هر مقاله استفاده میشود، مختص به همان موضوع است و ممکن است با مقالهای دیگر با هدفی دیگر، متفاوت باشد. بنابراین اولین گام در تولید محتوا این است که هدف نگارش محتوا مشخص باشد.
پس از مشخص شدن هدف، شناخت مخاطب امری مهم و ضروری است. این نکته را به یاد داشته باشید که محتوای ایجاد شده، همواره باید برای مخاطب جذاب باشد.
اگر حتوای تولید شده، مطابق با سلیقه ی مخاطب ایجاد شود، می تواند او را ترغیب کند که محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارد.
اهمیت لحن محتوا نویسی
به طور کلی، لحن محتوای ایجاد شده باید به گونه ای باشد که پیام اصلی شما را به درستی به مخاطب انتقال دهد و در عین حال، از پیچیدگی و بدفهمی به دور باشد و همواره باید سطح درک مخاطب را در نظر گرفت. به عنوان مثال محتوا نویسی برای یک کار طنز بسیار متفاوت تر از تولید محتوا به دست همان شخص ولی برای یک کار جدی می باشد.
و یا اگر مخاطبان کدکان باشند باالطبع لحن و نوع محتوا باید بسیار هیجن انگیزتر باشد.
تعیین برنامه محتوا
برنامه از پیش نعیین شده داشته باشید:
پیگیری مخاطبین: با دستهبندی کردن مطالب و موضوعات، میتوان واکنش مخاطبین را مشاهده کرد.
زمانبندی: زمانبندی مناسب برای انتشار محتوای خود داشته باشید. مشخص کنید در طول یک روز، هفته، ماه و یا حتی سال، میخواهید چند محتوا و با چه موضوعاتی منتشر کنید.
نتیجه ی نهایی: بر محتوای تولیدشده، نظارت داشته باشید و آن را دنبال کنید. بررسی نتیجه ی نهایی، موجب رفع عیب های شما در محتوا نویسی میشو
خلاقیت، جذابیت را به همراه دارد.
یک محتوای خلاقانه با کمترین جملات و ساده ترین تصاویر، میتواند بزرگترین و پیچیده ترین مفاهیم را منتقل کند. همیشه از عرف پیروی نکنید! گاهی یک هنجارشکنی کوچک، یک خلاقیت بزرگ را به ارمغان میآورد.
گسترش محتوا
برای بیان و انتشار محتوا، به یک مقاله، یا یک محتوای صوتی یا تصویری بسنده نکنید! بلکه، با یک مقاله موضوع و هدف را معرفی کنید و سپس در چند عنوان مختلف، به توضیح هر بخش بپردازید.
مزایای یک محتوای خوب
به نظر شما چقدر باید هزینه کرد تا یک برند را معروف کرد به شکلی که همه آن را بشناسند؟ به نظر شما با ۰ تومان می شود این کار را کرد؟ شاید خنده دار باشد ولی من به شما میگویم که می شود.
وبلاگ نویسانی هستندکه با همان وبلاگ ساده خود به درآمدهای خوبی رسیدند و این را تماما مدیون محتوای خوبی هستند که به مرور زمان تولید کرده و در اینترنت انتشار دادند.
وبلاگ هایی که امروزه به یک برند تبدیل شده اند و نام نویسنده های آنها نیز به تنهایی در کنار نام افراد معروف جامعه می آید.در واقه می توان گفت تولید محتوای ناب پادشاه تمام تبلیغات برای یک سایت فروشگاهی است.
این افراد هیچ هزینه ای حتی ۱۰۰۰ تومان برای وبلاگ خود نکردند ولی دانش و علم و تخصص خود را به زبان خوب و خوانا و با اصول حرفه ای در اینترنت برای کاربران خود منتشر کردند.به همین سادگی تبدیل به افرادی شدند که درآمدهای ماهانه بسیار بالایی دارند.پس می شود گفت محتوا نویسی به شکل کلی مزیت است و باید آن را به عنوان اهرمی برای بالا کشیدن سایت در موتورهای جستجو دانست و از استفاده درست از آن قافل نشوید
راه کارهای کسب درآمد از تولید محتوا!
در این جا به تعدادی از راه های کسب درآمد از تولید محتوا می پردازیم:
راه اول و ساده محتوا نویسی و کسب درآمد از آن این است که،تولید محتوا برای مدیران سایت های اینترنتی ارا انجام دهید.
مدیران سایت ها جزوه آن دسته از افرادی هستند که به خوبی ارزش محتوای خوب را برای سایتشان می دانند و همواره به دنبال انتشار حرفه ای در سایتشان هستند.اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه این مدیران سایت ها را پیدا کنیم؟ نکته جالب اینجاست که نیازی نیست شما آنها را پیدا کنید بلکه آنها به دنبال شما می آیند.
راه دوم شما با استفاده از حرفه خود می توانید به عنوان فری لنسر کار کنید یعنی به صورت پروژه ای در خانه با استفاده از یک کامپیوتر و یک
خط اینترنت پرو ژه های سفارش شده به خودتان را انجام دهید حال ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چطور به عنوان فری لنسر می
راه سوم اگر آموزش و یا حرفه ای را نمی شناسید می توانید از پکیج های آموزشی در سطح اینترنت استفاده کنید.
اگر مایل به این کار بودید پیشنهاد من به شما بسته آموزشی زیر است.