آشنایی و کاربرد گرافیک

تجهیزات ضروری یک گرافیست برای کار کردن چیست؟

از ضروریات یک گرافیست  داشتن یک سری تجهیزات گرافیک  برای کار کردن است امروزه با پیشرفت روزافزون دستگاه‌های هوشمند طراحی نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و علاوه بر روش‌های سنتی، در سایه یک نرم افزار گرافیکی می‌توانیم شاهد طرح‌های دیجیتال در دنیای کامپیوترها باشیم.

و درواقع ما زمانی می‌توانیم یک نرم افزار گرافیکی که همان تجهیزات گرافیک است  را موفق بدانیم که بتواند طیف وسیعی از کاربران را پوشش دهد.. معمولاً برنامه های گرافیکی کاربردی کامپیوتر انواع مختلفی دارد. دسته‌ای از این نرم افزارهای گرافیکی به کمک طراحی‌های کامپیوتری می‌آیند و در سایه آن‌ها همه طراحان می‌توانند آسان‌تر طراحی‌‎های خود را انجام دهند. از طرف دیگر سایر کاربران نیز گاهاً نیاز دارند که با استفاده از نرم افزار های طراحی کارهایی را بر روی تصاویر مانند تغییر نوع فایل و یا تغییر اندازه، رنگ و سایر کارهایی از این دست را انجام دهند.

 حال به بررسی دو نرم افزار پرکاربرد گرافیکی می پردازیم:

 اولین نرم افزار قدرتمند  گرافیک فتوشاپ است محال است به عنوان یک کاربر کامپیوتر با این نرم افزار گرافیک قدرتمند بیگانه باشید. در عین حال که همه فتوشاپ را نرم‌افزاری حرفه‌ای برای انجام کارهای گرافیکی می‌شناسیم باید بگوییم که این نرم‌افزار کاربردی حتی به فکر مبتدیان نیز بوده است. یادگیری آن آسان بوده و خیلی سریع ترفندهای آن را نیز می‌آموزید. البته به یاد داشته باشید برای حرفه‌ای شدن باید تمرین و کسب تجربه را به آموزه‌های خود اضافه کنید. یکی از قدرت‌های فتوشاپ، داشتن ابزارهایی برای ویرایش و ادیت تصاویر است.

شاید نتوانیم نرم‌افزار دیگری را برای رقابت با آن در این زمینه پیدا کنیم و قطعا بهترین نرم افزار گرافیکی است. فتوشاپ چنان در ادیت تصاویر قوی است که این کار سخت را خیلی سریع و لذت بخش برای ما انجام خواهد داد. کار دیگری که فتوشاپ با آن شناخته می‌شود ترکیب تصاویر مختلف با هم برای خلق تصویر جدید است. مخصوصا برای کارهایی چون فتومونتاژ بسیار قوی عمل می کند. دسترسی به ابزارهای آن راحت بوده و با آشنایی با آن‌ها می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. گفتنی است شما می‌توانید فتوشاپ را چه در ویندوز و یا در سیستم عامل مک نصب کنید. برخی از امکانات ور استفاده فتوشاپ را در زیر قید کرده ایم:

  • برش تصاویر، صاف کردن، چرخاندن
  • امکان حذف لک‌های تصویر
  • رنگ‌آمیزی در انواع مختلف
  • و خیلی از امکانات دیگر
  • ویرایش ویدیو نیز دارد.
  • ابزار برش آن بسیار عالی عمل می‌کند.
  • عملکرد بسیار خوبی دارد.

 

دومین نرم افزار کورل دراو است

 اگر می خواهید برای خود طرح های گرافیکی( وکتور)  رسم  کنیدما به شما نرم افزار طراحی گرافیکی corel Draw  را معرفی می‌کنیم. با توجه به امکاناتی که این برنامه گرافیکی در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید ازتمامی کاراکتر های مد نظر خودتان را با خطوط صاف و یکدست طراحی کنید.. 

یکی از دلایلی که ما کورل دراو را به شما معرفی می‌کنیم پشتیبانی از روشِ بُرداری برای تولید تصاویر گرافیکی است. درواقع تصاویر برداری و یا وکتور که با این نرم‌افزار تولید می‌شوند آنقدر با کیفیت هستند که حتی در زوم زیاد هم کیفیت خود را از دست نمی‌دهند و دلیل این اتفاق هم حضور محاسبات ریاضی پیچیده در پشت صحنه است. با این ویژگی‌هایی که گفتیم در می‌یابیم که حتما این نرم‌افزار برای طراحی لوگو، طرح‌های گرافیکی، آیکون‌هاف تصاویر و فایل‌های فلش نیز گزینه‌ای ایده‌آل است. پس اگر به‌عنوان یک گرافیست به دنبال کیفیت بالا در طراحی هستید حتما این نرم افزار طراحی گرافیک را تست  کنید.

ویژگی  متمایز کورل دراو رزولوشن نامحدود که طرح شفاف چاپی و یا بی نظیری را برای صفحه وب فراهم می‌آورد. البته از نظر فنی نیز باید حرفه‌ای باشید.

فرزانه بوالحسنی

کارشناس ارشد گرافیک، مدرس خصوصی و مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا